Marzenkowo

Czerwiec 22, 2009

Elki wybór

Filed under: Uncategorized — evita_duarte @ 1:58 pm

Elkę poznałam kilka lat temu. Była moją studentką, ale się polubiłyśmy i jesteśmy teraz koleżankami. Ci, którzy mnie znają, wiedzą, że zawsze chętnie wysłucham, doradzę, pomogę. Elka ma ten sam problem od lat i ciągle na niego narzeka. Rozwiąznie tego problemu nie jest łatwe, ale nie można w końcu pół życia tkwić w bagnie. Co z tego, jak ona nic z tym nie chce zrobić. Mówi, że chce ale nie może i ja nie wiem jak to jest. To prawda, nie wiem. Za to wiem, że jestem osobą konkretną na tyle, że jak mam problem, to próbuję go rozwiązać. Dla Elki każde rozwiązanie jest złe, zbyt trudne. Dla mnie to oznaka słabości. Jak się nie da węzła rozwiązać, to trzeba go przeciąć. Trudne i bolesne, ale jakże skuteczne.
Dziś Elka zadzwoniła do mnie i gadała dwadzieścia minut o tym samym co słyszałam już setki razy. Nie chcę już tego więcej słuchać. Mam już dość, ja wiem, że ona ma ciężko, ale jak z tym nic nie zrobisz to nie narzekaj przynajmniej. Twój wybór, jakby coś z tym postanowiła zrobić to jej pomogę, a tak niech da mi spokój.

13 komentarzy »

  1. Amen.

    Komentarz - autor: futrzak — Czerwiec 22, 2009 @ 3:05 pm

  2. hmmm…. mam tak samo z bardzo bliska mi osoba. ale nawet jak po raz tysieczny mi placze w wiadomym temacie i ja jej mowie, ze juz nie bede jej sluchac, to i tak w koncu wymiekam i slucham… bosz, takie „tkwienie” jest meczace!!!!

    Komentarz - autor: evek — Czerwiec 22, 2009 @ 11:14 pm

  3. Każdy z nas ma taką Elkę i zarazem każdy z nas jest taką Elką.

    Komentarz - autor: cito1 — Czerwiec 23, 2009 @ 9:53 pm

  4. Cito: mów za siebie. Ja nie jestem „taka Elka” i bardzo sie pilnuje, zeby nia nie byc.

    Komentarz - autor: futrzak — Czerwiec 24, 2009 @ 1:02 am

  5. futrzak, nie wierzę.

    Komentarz - autor: cito1 — Czerwiec 24, 2009 @ 10:45 am

  6. cito: a to juz nie moj problem😉
    Nic nie poradze na to, ze wiekszosc ludzi NIE WIERZY ze takiej postawy mozna sie oduczyc.

    Komentarz - autor: futrzak — Czerwiec 24, 2009 @ 2:28 pm

  7. Ja też taką Elką nie jestem. A ta elka jest moją pierwszą, chociaż miałam Gośki Izki i inne w tarapatach, ale zawsze przynajmniej chciały się z nich wygrzebać jak już rozpoznały sytuację.

    Komentarz - autor: evita_duarte — Czerwiec 24, 2009 @ 9:36 pm

  8. Może problem w tym, że nie macie takiej jak nasza Marzenki, która wysłucha, po rozmowie z którą wychodzi się jak od terapeuty? Może nie macie KOMU swoich bolączek wyłuskać? Bo nie wierzę, że nie ma na świecie człowieka, który by ich nie miał.
    Jako się rzekło, mój problem

    Komentarz - autor: cito1 — Czerwiec 25, 2009 @ 8:43 am

  9. LOL A ty chyba tez aż taką Elką nie jesteś🙂

    Komentarz - autor: evita_duarte — Czerwiec 25, 2009 @ 9:59 am

  10. cito: oczywiscie ze kazdy ma problemy bolaczki i co tam.
    Obgadam z przyjaciolmi, poslucham co maja do powiedzenia a potem zabieram sie za rozwiazywanie problemu.
    Jesli nie da sie rozwiazac od razu i musze czekac – tak jak teraz na przyklad, bo od pieciu miesiecy nie moge znalezc pracy – to przynajmniej nie narzekam, robie rozne inne rzeczy, czyms sie zajmuje i ciesze sie, ze kazdego dnia jest slonce.
    Co mi przyjdzie z uzalania sie nad soba, oprocz depresji?

    Komentarz - autor: futrzak — Czerwiec 25, 2009 @ 1:36 pm

  11. Jasne, że nic nie przyjdzie.
    Z Evi znamy się od lat jak dwa złe szelągi, wiele razem przeszłyśmy, wiele nas łączy, nie raz se ponarzekałyśmy w mankiet, by nie rzec pobeczałyśmy. I do przodu.
    Bo z deprechy nie każdy sam potrafi wyjść, czasem potrzeba by ktoś mu pomógł.

    Komentarz - autor: cito1 — Czerwiec 26, 2009 @ 3:43 pm

  12. ja mam taką Elkę i od dwóch lat nie rozmawiam o jej problemie. chyba jednak powinnam , bo ona wciąz brnie tylko o tym nie mówi.

    Komentarz - autor: odwodnik — Lipiec 12, 2009 @ 5:52 am

  13. […] Taka Ameryka, mydlo powidlo — evita_duarte @ 8:59 pm Pamiętacie jak pisałam kiedyś o Elce i jej niezrozumiałych wyborach? Jak miałam juz dość dawania tych samych rad i wysluchiwania o tych samych […]

    Pingback - autor: Elki perypetie ciąg dalszy « Marzenkowo — Wrzesień 18, 2009 @ 8:59 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Skomentuj

Stwórz darmową stronę albo bloga na WordPress.com.

