Marzenkowo

Kwiecień 30, 2009

Wkurzają mnie i będę się żołądkować albo dobry zwyczaj nie pożyczaj

Filed under: emigracja, Na wlasne oczy, Taka Ameryka — evita_duarte @ 10:42 am

Swego czasu kupiłam pudełko plastikowych sztućców, położyłam w szafce w pracy, bo tam przydają się często. Ludziska oczywiście „pożyczali” te sztućce ode mnie chętnie i często, a ja nie robiłam z tego problemu. W końcu kiedyś tych sztućców zabrakło dla mnie. Nikt nie pokwapił się o kupienie kolejnego pudełka. Nikomu nie przyszło do głowy. Nie chodzi o te kilka dolarów, ale o to, że ja po to kupuję te sztućce, czy podpaski, czy inne rzeczy, żeby móc je użyć jak mi będą potrzebne. Po to, żebym nie musiała wychodzic i szukac dajmy na to najbliższej apteki. A niech sobie ich używa kto tylko chce, ale nie po to ja je kupuje, zadbać by więc wypadało, bym i ja miała co użyc. Nikogo to jednak nie wzrusza. Dla mnie to zwykłe chamstwo.

Na początku tygodnia „skończył mi się” hand sanitizer. Sam sie nie skończył, to jasne, ale wnikać nie będę. Poszłam i kupiłam nowy, zapytałam przy tym, czy nikt nie chce, żeby mu tez kupić. Nie, po co, wszyscy mają w domu. Świetnie, szkoda, że nie w pracy. Zostawiłam przypadkowo ten sanitizer w pracy i nastenego dnia nie było ponad połowy! I znów nie chodzi o te 99 centów bo tyle to kosztuje. Chodzi o to zwykłe chamstwo. Przecież pytałam czy kupić komuś, wystarczyło powiedzieć. Jak nie chcesz kupić to nie używaj, bo jak zuzyjesz mój to znów ja będe latać.

I tak jest z wieloma rzeczami. Jasne jak ktos chce pożyczyc ode mnie jeden widelec to nie ma problemu, ale jak ktoś codzinneie bierze nowy to powinien chyba odkupić, czy to ja jestem dziwna?

6 komentarzy »

  1. Przypadki przykre, ale niestety nie odosobnione. Jedyną skuteczną metodą jest nie pożyczać i kropka. Tzn. nie tyle nie pożyczać jak ktoś poprosi, co nie udostępniać w ogólnym miejscu, a trzymać w biurku (jak masz) lub w torebce. A wtedy jak ktoś będzie potrzebował, to będzie musiał prosić i branie nie będzie anonimowe. A jeszcze lepiej nosić w torebce kempingowy niezbędnik (noż, widelec, łyżka), tylko potem trzeba pamiętać go umyć.

    Komentarz - autor: AnetaCuse — Kwiecień 30, 2009 @ 11:45 am

  2. He he, to mi przypomina moja kolezanke, ktora potrafila wyjesc ostatnie resztki keczupu, czy czegokolwiek innego i odstawic puste opakowanie z powrotem do lodowki.

    Komentarz - autor: ania — Kwiecień 30, 2009 @ 12:46 pm

  3. Przedmówczynie mają rację Evi, „kto ma mientkie serce musi mieć twardą dupę” niestety.

    Przestanie Cię do szału doprowadzać to, że nagminnie tym samym osobom brakuje kawy, cukru, tabletek od bólu głowy lub tych wspomnianych środków higienicznych, gdy przestaniesz pożyczać. Jak pożyczają sami, musisz zabezpieczyć.

    Ibuprom 2 sztukowy kosztuje powiedzmy ok 2 złote, jeśli ktoś ode mnie bierze tylko 1 tabletkę, to tak jakbym mu kładła na rękę złotówkę. Mam duże opakowania, bo często mnie boli głowa. Więc wtedy nie czujesz tak tych upływających złotówek, dajesz. Ale jak Ty potrzebujesz, to dziwne, nikt nie ma.

    Jest takie stare indiańskie przysłowie „jak się sama nie uszanujesz to Cię nikt nie uszanuje”.

    Szanuj siebie Evi i swoją pracę.

    Komentarz - autor: cito1 — Maj 1, 2009 @ 12:03 am

  4. Wiem, ale z drugiej strony nie bede wszystkiego ze soba wszedzie taszczyc.
    I chodzi mi dokladnie o to oczym napisala Ania- wyjedzenie resztek keczupu i nie wyrzucenie butelki nawet, nie mowiac juz o kupieniu nowej. A przeciez to grosze sa.

    Komentarz - autor: evita_duarte — Maj 3, 2009 @ 12:52 pm

  5. albo trzymaj w szufladzie w biurku albo za kazdym razem jak sie skonczy i nikt nie odkupi wysylasz emaila do wszystkich pracownikow biura mniej wiecej takiego:

    Last time i bought plastic forks. Everyone was using them and box is empty. Who’s next to buy them?

    Komentarz - autor: futrzak — Maj 5, 2009 @ 4:58 pm

  6. Dobre, futrzak, dobre. Nie pracuje w biurze, ale może tak zrobie.

    Komentarz - autor: evita_duarte — Maj 5, 2009 @ 6:26 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Skomentuj

Blog na WordPress.com.

