Marzenkowo

Kwiecień 17, 2009

Intencje

Filed under: Blogowanie, Co w duszy gra, feelings, Komentarze — evita_duarte @ 12:20 pm

Wpis w jednym z zaprzyjaźnionych blogów spowodował te głośne rozważania, które właściwie siedziały we mnie od dawna.

W każdej kulturze wyglada to pewnie inaczej, ale jakimś trafem w Polsce większość ludzi zakłada, że ich adwersarze mają złe intencje. Zwyczajnie uważa się, że jak ktoś ma okazję podłożyć Ci nogę, to Ci podłoży, że jak ma nad Tobą jakąś przewagę to ją wykorzysta niecnie i nikczemnie. Pewnie też jest coś w tym przekonaniu, bo jak przypomnę sobie polskie urzędy i ludzi tam zasiadających to trudno byłoby nie mieć przekonania o ich złych inetncjach. Tak, uogólniam, bardzo możliwe, ale to płynie tylko z mojego doświadczenia.

Jakże łatwiej żyłoby się nam wszystkim, gdybyśmy czasem zgodzili się, że wcale nie musimy się we wszystkim zgadzać i tak samo myśleć. Niezależnie od tego co robimy i jak myślimy, nasze pobudki jednak są z gruntu przyzwoite jeśli już nie dobre. Wcale nie chcemy dowalić innym, inaczej myślącym, czy wyglądającym. Wtedy każdy kompromis byłby możliwy (ok, prawie każdy). 

Jakże tu próbowac rozmawiać (i o czym) z kimś, kto naszym zdaniem chce dla nas źle, kto dba tylko o własny interes. Nie ma sensu produkować się w dyskusji dla kogoś, kto nawet nie przemyśli naszych argumentów. Z drugiej strony, czy sami jesteśmy na te argumenty otwarci? Nie mówię o dawaniu się przekonać czy zgadzaniu z tymi argumentami, mówię o postawieniu się na miejscu rozmówcy i postaraniu się zrozumieć. Tylko tyle i aż tyle.

6 komentarzy »

  1. mi by się marzyło (a propos Marzenkowa ;O) żeby ludzie czasami zaakceptowali, że ja mam swoje własne zdanie i swoje poglądy – i na siłę mi nie próbowali udowadniać, że tylko ich zdanie i ich poglądy są najlepsze na świecie i jedyne… bo nie są…
    ale cóż- jest jak jest.

    Komentarz - autor: evek — Kwiecień 17, 2009 @ 6:07 pm

  2. Więc ja też mam własne zdanie mówiąc, że powinnam być chłopcem. Tylko szkoda, że „nie ma na świecie ani jednej inteligentnej osoby, która tak myśli”. Myślałam, że jakieś tam szczątkowe IQ mam.
    Dużo dobrego Ci życzę Evi.

    Komentarz - autor: cito1 — Kwiecień 19, 2009 @ 11:56 pm

  3. ? i jeszcze raz ale o co cho? Wpis nie jest o Tobie.

    Komentarz - autor: evita_duarte — Kwiecień 20, 2009 @ 9:08 am

  4. Proszę przez wstawiennictwo Niepokalanego Serca Maryi, Św. Rity i
    wszystkich świętych Ciebie, Dobry Ojcze i Stwórco, obdarz nasze małżeństwo
    taką miłością jaką Chrystus ukochał Swój Kościół Święty. Proszę Ciebie,
    Jezu Chryste, aby nasze małżeństwo obdarowane było cudem przemiany.
    Przemieniaj nasze urazy w przebaczenie, oziębłość w żar miłości ofiarnej,
    szorstkość w
    delikatność, słowa przykre w pełne czułości, oddalenie w bliskość, jedność,
    smutek w radość, obojętność w pragnienie bycia razem, usilną tęsnotę za
    sobą. Oby w naszym małżeństwie objawiła się Twoja Boska miłość i Twoja
    chwała. O nawrócenie całym sercem. Żebyśmy zawsze stawiali sprawy Boże na
    pierwszym miejscu. Tobie i Twojej Matce zawierzam nasze szczęście
    małżeńskie i rodzinne, naszego syna oraz nasze zbawienie. Amen.
    Błagam także o nawrócenie naszych serc ku Tobie dla naszej całej rodziny i
    wszystkich ludzi. Szczególnie o miłosierdzie dla umierajacego ojca
    koleżanki Bogusi, który nie chce przyjąć Sakramentów przed smiercią. Proszę
    o miłość, ufność, wiarę, nadzieję, pokorę, o bycie nieustannie w Twojej
    Łasce Uświęcającej i zawsze liczenie tylko i wyłącznie
    na Twoją Łaskę i wzrastanie w miłości Bożej. Błagam o spełnianie Twojej
    Woli Świętej, posłuszeństwo, światło i dary Ducha Świętego. Zabierz Boże
    ode mnie mój egoizm, mnie. Niech Chrystus żyje we mnie.
    Proszę także o modlitwę za dusze w czyśću cierpiące, za babcię Kazimierę,
    krewnych, za Kościół Swięty, opiekę Maryi, miłosierdzie Boże dla wszystkich
    ludzi. Za szybkie zwycięstwo Niepokalanego Serca Maryi. Za owocną i gorliwą
    służbę Niepokalanemu Sercu Maryi.

    Komentarz - autor: Sylwia — Czerwiec 1, 2009 @ 9:35 am

  5. Droga Sylwio
    Modlisz sie do niewlasciwej osoby, nie jestem Twoim Bogiem.

    Komentarz - autor: evita_duarte — Czerwiec 1, 2009 @ 5:58 pm

  6. Evita: hehe, następnym razem nie tytułuj swego wpisu „intencje”. LOL

    Komentarz - autor: AnetaCuse — Czerwiec 5, 2009 @ 12:55 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Skomentuj

Blog na WordPress.com.

