Marzenkowo

Styczeń 31, 2007

Nauka asertywnosci potrzebna od zaraz

Filed under: emigracja, Taka Ameryka — Tags: , , , — evita_duarte @ 12:12 pm

uka asertwnosci potrzebna od zaraz  W grudniu zeszlego roku dostalam przesylke z American Red Cross. Mala koperta, nie zagladam do niej przez dluzszy czas. Ktoregos dnia robiac porzadki znalazlam ja, a w niej naklejki adresowe z moim nazwiskiem i notes (tez podpisany). Powiem wam, ze to jest dobry sposob na otrzymanie dotacji. Wiekszosc z nas jest tak wychowana, ze czuje sie w obowiazku odwdzieczyc sie za podarunek.

Postanowilam nie poddac sie tej oczywistej manipulacji i niczego im nie wysylac. Notes lezal jednak na widocznym miejscu, az spowodowal wurzuty sumienia. Moja silna wolna okazala sie slaba wola i wyslalam im czek. Wyslalm go z reszta w zalaczonej przez „krzyz” kopercie🙂 Na samym poczatku stycznia dostalam list z podziekowaniem za moja hojnosc i prosbe o dalsze wsparcie. Nie zareagowalam. Nie jestem Rockefellerem. Nie moge wysylac im czekow co dwa tygodnie.

Dzis rano otwieram skrzynke i co widze? kolejna koperte od czerwonego krzyza. W niej naklejki i notes jak poprzednio. I znow czuje, ze powinnam sie odwdzieczyc i wyslac im czek. Nie wiem, kto to wymyslil, ale pogratulowac pomyslu, bo na mnie to dziala. Powinnam chyba zapisac sie na jakis trening asertywnosci🙂

11 komentarzy »

  1. o, jak ja bym im wszystkim odeslala czeki, to poszlabym z torbami juz dawno! wiem tylko, ze jak sie nic nie odsyla to daja sobie spokoj.i to najlepszy sposob.
    a jak im teraz cos wyslesz to strach pomyslec co oni ci przysla nastepnym razem! ;O)

    Komentarz - autor: evek — Styczeń 31, 2007 @ 1:41 pm

  2. Call me a stupid American, but is this Polish?

    Komentarz - autor: Ignote — Styczeń 31, 2007 @ 8:51 pm

  3. Ej, gdzie masz podany jakiś adres, bo też bym Ci coś wysłał😉

    Komentarz - autor: wallace — Styczeń 31, 2007 @ 8:58 pm

  4. ja tak mam z ‚dog trust’… od czasu do czasu, bo tez na zbytnie nadwyzki nie cierpie. poza tym chyba sie to bierze z tesknoty za moim psiakiem w polsce…

    Komentarz - autor: monoli — Luty 1, 2007 @ 7:20 am

  5. a ja nic nie dostaję, nigdy! a może by mnie naszła hojność, z drugiej strony to i lepiej …

    Pzdr.

    Komentarz - autor: buraczek — Luty 1, 2007 @ 10:50 am

  6. witaj!
    asertywność to raz.
    a dwa? – jakie są koszty takiej akcji? opłaca im się? skoro tak, to widocznie akcja musi dzialac nie tylko na Ciebie.
    Pozdrawiam🙂
    m.

    Komentarz - autor: martuuha — Luty 1, 2007 @ 2:12 pm

  7. Mam to samo z Licheniem, gdy koleżance z pracy zmarła mama postanowiłam za składkę wykupić nie jedną mszę w diecezji ( z zasady o 6 rano w środku tyg ) a miesięczne modlitwy zakonników. Wysłali jej podobny pakiet, z tym, że sakralnyz podziękowaniem. Później rok temu zmarł brat koleżanki, powtórzyłam manewr ale… dodałam swój przekaz z prośbą o modlitwę za moją rodzinę. Teraz dostaję cyklicznie jakby szpilki by znów wysłać,a to przed wszystkimi świętymi, a to przed świętami. Nawet w pakiecie raz była płyta CD.
    Można powiedzieć, że to naciąganie, ale z drugiej strony przecież te czeki nie muszą być na miarę Rockefellera. Może koszt jakiejś błahostki?

    Komentarz - autor: cito1 — Luty 3, 2007 @ 12:48 am

  8. Raritan jednak pisze.

    Komentarz - autor: alabamma — Luty 4, 2007 @ 11:57 pm

  9. a ja ci wysle kredke swiecowa i frendzelek. Co za to dostane?🙂

    ps
    popieram takie akcje ale tylko wtedy ze mam pewnosc ze pieniadze trafia do celu. W tym przypadku ARC wydaje sie byc w miare wiarygodny

    Komentarz - autor: Jarek — Luty 5, 2007 @ 8:00 pm

  10. lekcja asertywności? też by mi się przydała.

    Komentarz - autor: raspberry-swirl — Luty 6, 2007 @ 3:51 am

  11. Ja takie przesyłki traktuję jak spam email, wyrzucam bez czytania. Jakakolwiek odpowiedź jest traktowana jako zgoda na dalsze działanie.

    Pozdrawiam

    Komentarz - autor: TJK — Luty 14, 2007 @ 5:25 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Skomentuj

Blog na WordPress.com.

